امروز صبح از مشهد رسیدیم. متاسفانه بلیط قطار پیدا نشد و برگشت با اتول، هر چند جونمون بارها به لبمون رسید، ولی به مقصد رسیدیم. سفرش خوب ولی کوتاه بود خجالت. یک شنبه حدود 10:30 صبح رسیدیم هتل و بعد از اینکه وسایل رو گذاشتیم رفتیم حرم. جاتون خالی خیلی چسبید. من و همسر هرجا مسافرت میریم معمولا زیاد اینور و اونور میریم و سعی میکنیم بین مردم اونجا باشیم. عصر یه استراحت کردیم و رفتیم تو شهر. قبل از مسافرت من نقشه مکان هایی که میخواستیم بریم رو کامل درآورده بودم ولی چیزی حدود نصفش رو رفتیم.

چون هتل نزدیک چهار راه خسروی بود پیاده از تو بازار جنت رفتیم به سمت خیابون دانشگاه که یه سری کفش فروشی اونجاست و همچنین برج آلتون هم اونجا قرار داره. بعد از اونحا رفتیم میدان شریعتی که بهش تقی آباد میگن. سر میدان سینما آفریقا قرار داره و کمی پایین تر از اون پاساژ زیست خاور هست که ما سریع و گذرا رد شدیم. داخل پاساژ همه چیز وجود داره و من فکر میکنم خریدن زرشک از این پاساژ بهتر از خریدن از اطراف حرم است. بعد از اونجا برای تجربه کردن مترو مشهد وارد مترو شدیم و ایستگاه طالقانی یعنی دو ایستگاه بعد پیاده شدیم تا مغازه های احمدآباد و راهنمایی رو بگردیم. پاساژ خورشید هم سر سه راه راهنمایی بود.

فردای روز اول هم به حرم رفتیم و با یکی از دوستان به سرای امین رفتیم که خیلی چنگی به دل نمیزد بنجل بازار بود. ولی میشد شلوارک یا شلوار تو خونه مردونه خوب پیدا کرد که قیمتش حدود 2 هزار تومن با بازارهای طرف خیابون شیرازی مثل بازار روسها ارزونتر بود. دیگه اینکه کمی هم تو خیابون های اطراف حرم چرخیدیم که خیلی شلوغ و کثیف بود. برای همسر یه کت و شلوار خوشگل از نزدیک چهاراره خسروی تو خیابون امام خمینی گرفتیم. روز بعد هم که دنبال بلیط بودیم و آخرش هم بلیط اتوبوس گیرمون اومد. عصر رفتیم بازار طلاب. از میدان شهدا با ون با 200 تومن میشه رفت بازار طلاب که تو خیابون ایثار هست و مانتو فروشیها اونجا هستند. در طی جو گیر شدن 2 تا مانتو شلوار رسمی و یه مانتو خریدم. من تو تهرون هم به این راحتی خرید نکرده بودم. شاید دلیلش وجود همسر جان بود که هی از خستگی شکایت می کردنیشخند. روز آخر هم که صبح یه سر رفتیم حرم و بعد ناهار راهی ترمینال شدیم. وای که چقدر ترمینال مشهد هم مثل تهرون کثیف بود.

نهایت اینکه به کلی برنامه ها مثل رفتن به الماس شرق و کیان سنتر و پروما نرسیدیم که گذاشتیم برا دفعه بعد.